Menguji Ketahanan Mental

sekarang tepat 1:29 pagi 19 Februari 2012. ini bermakna tinggal satu hari lagi mau 20 Feb 2012 bukan??

bagi pelajar IPT tarikh tu adalah tarikh daftar untuk semester baru bukan? ya, sama lah kita. masuk semester bareu bermakna dah masuk semester akhir.wah.sekejab nya masa berlalu. mcm baru semalam daftar masuk UMS. hari dah semester akhir??

alhamdullillah, keputusan yang keluar baru baru nih seperti apa yang disasarkan. syukur sngt2. berballoi usaha selama nih. akan diteruskan usaha tersebut sehingga penghantaran laporan akhir nnt.

oh ya bercerita laporan akhir. ada sesetengah kursus menawarkan kepada pelajarnya untuk ambik latihan industri dan latihan ilmiah dan ada sesetengah kursus perlu buat latihan ilmiah sahaja tanpa perlu latihan industri. dan sebaliknya. tapi bagi kursus psikologi yang aku ambik dekat UMS memberikan kami pilihan sama ada mahu ambik latihan ilmiah atau latihan industri. dan aku telah membuat keputusan untuk memilih latihan ilmiah. atas beberapa sebab. pertama, aku memang minat bidang kaji mengkaji nih. niat pon nak jadi pengkaji suatu hari nnt. jadi aku ambik perluan nih untuk melatih dan menimba pengalaman. kedua. mm kedua apa ya??nnt aku fikirkan.

ya memang aku akui buat latihan ilmiah buakan sesuatu yang mudah. memerlukan ketabahan, kesabaran,pengorbanan, dan mcm2 lah korg sendiri tahu kan. dan apa yang membuat aku sedikit tertekan adalah. proposal latiahan ilmiah perlu SUBMIT ESOK...aku masih buat pendahuluan lagi. hari tu dah hantar dah draf yang pertama dan dah disemak. yang paling best ny kena tukar pemboleh ubah. bila dah kena tukar pemboleh ubah bermakna dari A to Z aku kena ubah. masa tinggal beberapa hari lagi. memang semak fikiran aku sekarang. tido lepas subuh. member lain semua santai lagi sekarang tanpa perlu apa-apa macam kami nih..mmg menguji ketahanan mental. tapi tak pa nnt aku tak payah p praktikal mcm diaorg,. hahaha...anyway wish me luck k.

3 Komen:

nur chahaya abadiey said...

SALAM..

selamat berjuang..Uitm start kuliah 5.3 nie..hehe..


sbr dgn kesusahan skrg kerna insyaAllah kesenangan menunggu anda dimasa dpn..

setiap bidg ada sush seng masing2.. :D

hanyzham hadny said...

thanks @nur chahaya abadiey..wah lewat ny kamu mula..

LINDAHERY said...

Good luck ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...