Raya : memenetkan, merunsingkan

assalammualaikum, salam 1Malaysia, salam hari raya maaf zahir dan batin serta salam merdeka..mcm mna dengan raya korg semua??best??setimpal dengn persiapan yang dibuat bagai nak rak?atau sebalikny?masing-masing tau jawapanny kan??tepuk dada tanya diri sendiri...kita berhabis untuk buat persiapan raya mengalahkan kanak-kanak...opppss..masih lagi suasana raya tapi dah buat dosa kering balik...maaf ku pohon...mmg nyzham mengaku persiapan raya kali nih mmg agak memenatkan yang amat sngt..apa yang memenatkan sangt tu??almaklumlah cuti kan panjang sampai 4 bulan jadi rezeki pon masuk lah..syukur alhamdulillah..bisnes maju sampai pagi raya siapkan tempahan dan nasib baik lah siap sebelum sembahyang sunnat raya..sempat jgk pergi solat sunnat tu....dan penat dia mmg tak terkata lah..sebab nak siapkan semua tempah...tapi raya nyzham tak lah sehebat persiapan raya yang dibuat sebab nyzham bantu org buat persiapan raya degn ambik tempahan..




tu pasal persiapan raya yang cukup memenatkan kitaorg..
ni pulak pasal nak kampus...mmg merunsingkan kita org....sem lepas pihak kampus keluar notice yuran perubatan dibatalkan dan digantikan dengn yuran elektrik sebab sebelum-sebelum nih lesen elektrik kita kena mohon sendiri dekat pejabat HEP kampus tapi dalam notice tu maklumkan sem lepas yuran perubatan dimansuhkan dan digantikan dengn yuran elektrik sebab nilai dia sama ja...so, sem lepas kita org tak mohon lesen elektrik padah hal tak pernah mohon lesen elektrik pon semua seludup bargan elektrik secara haram ......tapi yang pelik dan merunsingkan kira org tetiba dlm SMP (sistem menyusahkan pelajar) dekat akaun pelajar tertera hutang tertunggak dan kena bayar sebelum daftar subjek...OMG kenapa boleh jadi mcm tu plak??hari tu kata notice pemansuhan yuran perubatan berkuatkuasa dari sem lpas tapi sekarang kata berkuatkuasa sem depan dan kena langsaikan sebelum dftr sbjk...

ya allah dah lah sekarang cuti raya...kalo bayar pon sekarang dalam SMP tu stil lagi kata kita berhutang entah kenapa mungkin sebab kena sahkan dulu oleh pegawai tertentu kot..jadi terpaksa tunggu diaorg habis cuti raya lah baru akaun dalam SMP tu dipotang....

masalah ny lagi sekarang..esok dan lusa dah nak kena daftar subjek dah...kalo nak tunggu diaorg kerja bila lah aku nak dftr sbjk??nnt kalo lmbt dftr kouta penuh plak dan terpaksa ambik pensyarah yang tak best....

harap2 esok boleh lah dftr sbjk tu...



1 Komen:

Zul Fattah said...

erm.. memboringkan.. mungkin je?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...