aidilfitri dah makin hampir

assalammualaikum
salam 1Malaysia

hari nih 24 ogos 2011 dan ini bermakna dah 24 hari dah kita berpuasa tapi tak tau lah kalo ada yang kurng puasa dia..sendiri mau tau lah...

dan tak lama lagi kita akan menyambut hari raya aidilfitri kan??mcm mna??dah buat persiapan??dah berapa peratus dah bersiap??baju dah siap ka??tak siap lagi??tak pa masih ada masa lagi...kalo yang tempah tu dan suruh org buat tapi belm siap jgk masih smpat lagi kalo nak beli yang dah siap..kuih mcm mna plak??dah buat??atau awal lagi kalo nak buat??nak buat mlm raya nnt??atau beli kuih tunjuk ja??kat luar bnyk pilihan dan mmg akan rambang mata kalo nak memilih...

kat rumah nyzham semua buat sendiri..dari baju raya sampai kek raya, ketupat, biskut...best kan??heheheh...nasib baik lah my mum tahu buat kuih,dan baju raya jadi tak payah nak beli guna kemahiran tunjuk nih sebab nyzham tak berapa suka sebab kalo kuih atau biskut tunjuk ni kadang-kadang tak sedap..dan kalo baju plak tak berapa selesa nak guna...

sekarang my mum dan anggota tentera ny sedang sibuk dok berperang siapkan tempahan kek raya..hampir 60 acuan kek jgk lah tahun nih..dan hampir tak menang tangan dibuat ny..tapi bukan tangan nyzham yang tak menang tapi tangan my mum dan tentera ny yang tak cukup..bangun sahur terus buat kek sampai lebih kurang jam 10 mlm...dekat dapur mmg tak ada jalan dah kalo nak lalu sebab sesak dengn kek yang dibuat...syukur rezeki tahun ni melimpah sedikit jika dibandingkan tahun lepas...sebab buat promosi raya awal kot sebelum puasa lagi dah buat...

mcm mna persiapan raya korg plak??ingt jangn sakan sangt nak sambut raya tahun nih...biar lah berpada-pada..dan hulurkan bantuan kepada yang memerlukan...

6 Komen:

Kakkoii said...

kakkoii tahun ni beraya ala kadar... baju melayu tak beli.. tapi beli jam, cermin mata, baju jalan, dan suar jeans baru je..

eh eh itukan membazir namanya?

aimi adilah said...

biase2 je. sme je cm thn2 lpas xd yg menarik :(

alia zainol said...

seronok juga kalau tahu buat biskut raya sendiri..saya xreti tapi berminat :)

NadiRah said...

nad beeli jer sume...
tp lemng buat..huhuhu

Zul Fattah said...

ada 2 hari lagi nk raya.. aku belum buat apa2 lagi.. semua guna yg tahun lpas punya

Zul Fattah said...

salam ziarah..
selamat hari raya aidil fitri
dan salam 8-2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...