Lelaki Baik hanya Untuk Perempuan Baik-baik

assalammualaikum..
banyak jgk tergila2 dgn drama bersiri Nora Elena. Kenapa? Entah aku rasa Watak Seth Tan tu menjadi pujaan gadis sekarang. Alangkah bagus kalo aku jumpa atau dijodohkan dengan lelaki yang seperti Seth. Mesti bahagia..! Tapi korg pernah nilai kah diri korang?? Korang nak yang baik2 ja tapi korang? perangai mcm Syaitan sebab tu dpt yg mcm Setan bukan Seth Tan..sorry to say...korg nak korg dicintai shaja, korg pernah mencintai diri ny seadanya??jarang kan??kalo nak bercouple pon dgn syarat or korg nak gurlfren korg berubah. Betul tak??kalo dia perokok, korg letak syarat "tolong berhenti merokok kalo nak couple dengan I" kalo lelaki plak letak syarat "kalo U nak couple dengan I U mst guna pakaian ketak sana sini.

kalo dia betul2 suka kat U, U tak payah paksa or letak syarat kat diauntuk berubah. terima dia seadanya. nanti secara perlahan dia akan berubah.

dalam bercinta jugak ada prinsip MEMBERI DAN MENERIMA. dalam hidup berpasangan ni kita perlu memberi cinta, keperluan yang perlu (kalo belum halal tu jangan la bg yang tak patut) dan pada masa yang sama jugak siDia perlu jugak menerima apa yang dia perlukan dari diri anda. kalo hanya istilah SAYANG sahaja dalam dunia percintaan dan sebelah pihak ja yang memberi manakala sebelah pihak lagi hanya tahu menerima ja alamatny pasangan kita akan cepat penat..

last2 korang faham2 la ya..
ni bukan nasihat tapi nk BERKONGSI ja

1 Komen:

Srikandi Cinta said...

Kalau nak dapat pasangan yang baik, kita la yang kena berubah ke arah yang lebih baik agar mendapat orang yang lagi lagi baik. Ia kan datang dengan sendirinya tnapa diminta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...